Home » Kāpēcīši

Kāpēcīši

 

Downloads1jj

Mazas meitenes un zēnus mēdz dēvēt par kapēcīšiem. Un mēs, Kāpēcīšu grupiņa, kopā meklējam atbildes uz daudzajiem jautājumiem, kuri rodas mums augot arvien lielākiem un kļūstot arvien gudrākiem.

Ikdienas darbos mūs vieno kopā interese un zinātkāre. Mums patīk eksperimentēt, izmēģināt ko neparastu un apgūt visu jauno. Enerģija un dzīvesprieks – ir Kapēcīšu  grupas pavadonis nodarbībās un dienas gaitās.

Te ir vieta, kur Kāpēcīšu pieaugušo komanda  palīdz motivē bērnus darbībai, veicina izziņas spēju attīstību, radošumu, iztēles spējas, kas ir sekmīgām mācībām nepieciešamas īpašības.

 

20160825_102324 (2)20160825_102407 (2)

 

 

 

 

 

 

20160825_10235620160824_151409 (2)

20160824_151551 (2)

20160824_151346 (2)20160824_151538 (2)

Kad brokastis paēstas, zobiņi izmazgāti laiks darbam.

Rotaļnodarbību sākam ar rīta apli, kurā viens otram pastāstām par saviem brīvdienu piedzīvojumiem,  vērojam laika apstākļus, aizpildām dabas kalendāru, izrunājam  veicamos dienas darbiņus.

Mācību darbs tiek plānots izstrādājot nedēļas tēmas, tās tiek plānotas ievērojot dabas norises, aktuālus notikumus, svētkus un svinamās dienas.

DSC_004520160815_12454820160815_125319

Saskaņā ar mūsu iestādē realizējamo pirmsskolas izglītības programmu, mācību satura apguvei tiek integrēti mācību  priekšmeti:

  • latviešu valoda (valodas attīstīšana un orientēšanās apkārtnē, runas attīstīšana dzimtajā valodā, iepazīstināšana ar literatūru un folkloru, rakstītprasmes un lasītprasmes veidošana);
  • dabaszinības (valodas attīstīšana un orientēšanās apkārtnē, sensoro spēju attīstīšana, darbības ar20160302_114935 priekšmetiem, iepazīstināšana ar dabu);
  • matemātika (sensoro spēju attīstīšana, konstruēšana, matemātisko priekšstatu veidošana, matemātika);
  • sociālās zinības un ētika (valodas attīstīšana un orientēšanās apkārtnē, sociālo prasmju attīstīšana, darbības ar priekšmetiem, iepazīstināšana ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm);
  • mūzika;
  • fiziskā izglītība un veselība (kustību attīstība) un veselība;
  • vizuālā māksla (sensoro spēju attīstīšana, darbības ar priekšmetiem, tēlotājdarbība, zīmēšana, gleznošana, veidošana);
  • mājturība un tehnoloģijas (tēlotājdarbība, mājturība, rokdarbi, aplicēšana, konstruēšana).

 

Ikdienas darbiņos mūsu pirkstiņi danco šādi…….

20160415_15465220160310_10550220160303_110623

 

 

 

 

 

20151002_10063820151002_101118

 

 

 

 

Cepam, cepam cepumiņus viens un divi, trīs…

Gatavojot mīklu cepumiem, mēs turpinām apgūt matemātikas pamatus, iepazīstamies ar nosacītiem mēriem:- Cik olas jāpievieno? Cik karotes cukura jāpieber?

 

 

 

Kad cienasts gatavs, laiks svētkus svinēt…. Iejūtamies aktieru lomās, Ģimenes dienas pasākumā.

20160307_16354520160307_16290320160307_162645

 

 

 

 

 

 

 

 

Mums patīk daudz ko darīt, tomēr nav nekā labāka kā kārtīgi izskrieties, parotaļāties smilšu kastē, uzspēlēt futbolu kopā ar draugiem vai darīt daudz ko citu.

20160622_11420620160622_11414120160622_114119

 

 

 

 

 

 

 

 

Rotaļa – bērna galvenā darbība. Rotaļā viss sarežģītais kļūst saprotams. Tieši rotaļa palīdzēs bērnam labāk saprast apkārtējo pasauli: apgūt zināšanas, attīstīt valodu, gūt saskarsmes iemaņas. Rotaļā bērni atver priekš sevis apbrīnojamu vārdu pasauli, aptver to nozīmi.

Bērna rotaļdarbība ietver sevī gan rotaļas, gan spēles un ir cieši ar tām saistīta. Tāpēc rotaļnodarbībai kā valodas veicinātājai jāpievērš īpaša uzmanība.

Rotaļas rosina bērna fantāziju, veido komunikatīvās spējas, liek ieklausīties apkārtējo cilvēku runā.

Rotaļa palīdz bagātināt valodu, veicina gramatiski pareizas valodas attīstību, palīdz attīstīt prasmes veidot dialogu, veicina stāstītprasmi, komunikabilitāti.

DSC_0079DSC_0049

Jebkuras rotaļas un bērnu darbības, vingrinājumi var izpildīt vairākas funkcijas. Pieaugušā uzdevums atrast un izmantot tās pēc nepieciešamības, tie ir:

  • Izklaidējošā – radīt labvēlīgu gaisotni.
  • Relaksējošā – noņemt spriedzi, kuru izraisījušas negatīvas emocijas, muskuļu pārslodzi, kā arī nervu sistēmas un smadzeņu sasprindzinājumu.
  • Komunikatīvā – apvieno bērnus grupās, lai veicinātu viņu sadarbību, savstarpējo komunikāciju.
  • Audzinošā – veicina morālo un tikumisko īpašību rašanos.
  • Izglītojošā – dod jaunas zināšanas un prasmes, iemaņas, nostiprina tās.
  • Attīstošā – attīsta emocijas, gribu, motivāciju; psihiskos procesus – sajūtas, uztveri, uzmanību, atmiņu, domāšanu, iztēli.
  • Koriģējošā – koriģē bērna uzvedību, vai citas esošās grūtības.
  • Ārstējošā – veicina veselības uzlabošanos.

DSC_0044DSC_0072

 

 

 

 

 

 

Cik labi, ka tepat ir arī ”veikals”, kurā varam “nopirkt” ko veselīgu vai garšīgu!

DSC_0007DSC_0010DSC_0016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_0053DSC_0074

No 5 gadiem mēs mācāmies atrast tekstā un nosaukt pazīstamus burtus, ar pieaugušā palīdzību lasīt dažādus uzrakstus.

Pārvilkt un vilkt līnijas, burtus, vārdus. Zīmēt un rakstīt norobežotā virsmā.

Saskaitīt un atņemt 5 apjomā, skaitīt 10 apjomā, pazīt ciparus, risināt vienkāršus teksta uzdevumus un daudzas citas ikdienā nepieciešamas lietas.

 

 

DSC_0088DSC_0066

 

 

 

 

 

 

 

DSC_005820160815_125545

No 6 gadiem mēs apgūstam prasmi rakstīt un lasīt īsus, vienkāršus teikumus.

Saskaitīt un atņem 10 apjomā, risināt teksta uzdevumus ar vienu darbību un tik daudz ko citu, lai būtu gatavi skolas gaitām, kuras sāksies jau tik drīz…

Es tagad mācīšos nopietni,
Lasīšu skaisto ābeci,
Kad zināšu visu un gudrs tikšu,
Tad visus jūs arī pie grāmatas likšu.

Rainis

 

Skolotājas priecājas būt kopā ar bērniem un viņu vecākiem  dodoties mācību ekskursijā vai pārgājienā.

20160519_10335920160519_10374020160519_104510

 

 

 

 

 

 

 

 

20160519_12270320160519_12044920160519_105057

 

 

 

 

 

 

 

Un pēc tam visi uz ballīti!

Mana drauga dzimšanas diena…

100_6935

Zila ir man kleitiņa,
Rozā man ir maiciņa,
Zeķes raibas, kurpes rozā
Dotas man par dāvanām;
Rīkojat nu dzīras staltas
Kā uz kāzu svinībām:
Šodien, mīļie radiņi,
Man ir pieci gadiņi!

(pēc Raiņa motīva)